عنوان : مقاله در مورد صدور بيمه هاي درمان
قیمت : 59,700 تومان
توضیحات در پایین همین صفحه

درگاه 1

توجه : دریافت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل صرفا جهت پشتیبانی می باشد و برای تبلیغات استفاده نمی شود

هدف ما در این سایت کمک به دانشجویان و دانش پژوهان برای بالا بردن بار علمی آنها می باشد پس لطفا نگران نباشید و با اطمینان خاطر خرید کنید

توضیحات پروژه

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقاله در مورد صدور بيمه هاي درمان دارای 148 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله در مورد صدور بيمه هاي درمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه و مقالات آماده و تنظیم شده است

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ريختگي احتمالي در متون زير ،دليل ان کپي کردن اين مطالب از داخل فایل ورد مي باشد و در فايل اصلي مقاله در مورد صدور بيمه هاي درمان،به هيچ وجه بهم ريختگي وجود ندارد


بخشی از متن مقاله در مورد صدور بيمه هاي درمان :

صدور بیمه های درمان

الف- بیمه درمان گروهی
به منظور حمایت از افراد جامعه در زمینه جبران هزینه های درمانی ناشی از بیماری و حادثه شركت بیمه آسیا بیمه ای را تحت عنوان بیمه درمان بصورت گروهی و جهت گروه های بالای پنجاه نفر ارایه می نماید. بدین رو شركت ها و موسساتی كه تحت پوشش سازمان بیمه تأمین اجتماعی، خدمات درمانی كاركنان دولت و یا سایر سازمانهای مشابه هستند می‎توانند با خرید این بیمه كاركنان خود و افراد تحت تكفل را كه شامل همسر، فرزندان و والدین تحت تكفل آنان می باشد، تحت پوشش قرار دهند.
-پوششهای قابل ارایه:

1- جبران هزینه های دوران بستری در بیمارستان:
1/1- درمان طبی و اعمال جراحی ناشی از حادثه یا بیماری، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شكن، سقف تعهدات سالیانه حداقل 000ر000ر5 ریال تا حداكثر 000ر000ر50 ریال قابل ارایه خواهد بود.
2/1- جبران هزینه های زایمان (طبیعی و سزارین) تا سقف یك در هزار مبلغ تعهد بیمارستانی و حداكثر تا مبلغ 000ر000ر5 ریال.
2- جبران هزینه های پاراكلینیكی و درمان سرپایی شامل:
1/2- سونوگرافی، ماموگرافی، ام.آر.آی، انواع اسكن و سیتی اسكن، رادیوتراپی، انواع آندوسكوپی، اكوكاردیوگرافی تا سقف حداكثر 10 درصد مبلغ تعهد بیمارستانی.
2/2- تست ورزش، نوار عضله، نوار عصب، نوار مغز، آنژیوگرافی چشم تا سقف حداكثر 5 درصد مبلغ تعهد بیمارستانی.
3/2- شكستگیها، گچ گیری، ختنه، بخیه، كرایوتراپی، اكسیزیون لیپوم و تخلیه كیست و لیزر درمانی تا سقف حداكثر 5 درصد مبلغ تعهد بیمارستانی.
3- جبران هزینه های مربوط به رفع عیوب انكساری چشم مشروط بر اینكه درجه نقص بینایی هر چشم 4 دیوپتر یا بیشتر باشد با تائید پزشك معتمد بیمه گر قبل از انجام عمل حداكثر برای هر چشم تا مبلغ 000ر500ر1 ریال قابل پرداخت است.
4- جبران هزینه های اعمال جراحی تخصصی شامل: جراحی مغز و اعصاب (به استثناء دیسك ستون فقرات)، قلب، پیوند كلیه و مغز استخوان حداكثر تا دو برابر مبلغ تعهد بیمارستانی می‎باشد.
5- جبران هزینه های انتقال بیمار با آمبولانس در موارد اورژانس داخل شهر 000ر200 ریال و بین شهری 000ر500 ریال در سال می‎باشد.
6- هزینه های بیمارستانی بیمه شدگانی كه به علت فقدان امكانات لازم با تائید بیمه گر به خارج از كشور اعزام می‎شوند براساس ضوابط بیمه نامه پرداخت خواهد شد.
– حداكثر سن بیمه شده برای گروه های كمتر از هزار نفر 60 سال می‎باشد و از آن به بعد بیمه گر اضافه نرخهای زیر را برای بیمه شدگان با بیش از سن 60 سال اعمال می نماید:
– 61 الی 69 سالگی تمام 50%
– 70 سالگی به بالا 100%
ب- بیمه مسافرین عازم به خارج از كشور:
شركت بیمه آسیا به منظور رفاه حال هموطنانی كه عازم خارج از كشور می باشند، با یك شركت معتبر بیمه ای در خارج از كشور قرارداد همكاری منعقد نموده است كه طی آن هزینه های درمانی بیمه شدگان در كشور مقصد، طبق ضوابط بیمه نامه تسویه می گردد.

پوششهای ارائه شده در این بیمه نامه شامل كلیه هزینه های درمانی، جراحی و بستری شدن بیمه شده كه ناشی از حوادث یا بیماری ناگهانی بوده و به تجویز پزشك انجام پذیرد، می‎باشد. بدین ترتیب چنانچه بیمه شده در طول سفر یا مدت اقامت در خارج از كشور دچار حوادث (بجز حوادث ناشی از كارورزی) یا بیماری ناگهانی گردد (بجز بیماریهای موجود، عود شونده مزمن یا بیماریهایی كه بیمه شده قبلاً به آن مبتلا و تحت درمان بوده است). بشرط آنكه مدت سفر از 92 ر

ی این بیمه نامه می‎توان به موارد ذیل اشاره نمود:
1- تأمین فوریتهای دندانپزشكی به استثناء پركردن قطعی و پروتز تا مبلغ 150 یورو.
2- رفع مشكلاتی نظیر مفقود یا ربوده شدن پاسپورت، بلیط، ویزا و مانند آن.
3- هزینه عیادت ضروری یك نفر ملاقات كننده در صورتی كه بیمه شده مجبور به بستری شدن در بیمارستان بیش از 10 روز باشد.
4- هزینه انتقال جسد به ایران و هزینه های مربوط به آن.
5- مساعدتهای حقوقی نظیر تحت تعقیب قرار گرفتن به دلیل مسئولیت مدنی یا ایراد خسارت به اشخاص ثالث یا خشونت غیرعمدی یا عدم رعایت قانون به استثناء مسئولیت های ناشی از استفاده مالكیت یا نگهداری وسیله نقلیه موتوری تا مبلغ یك هزار یورو.
حداكثر مبلغ تعهد 000ر50 یورو برای هر بیمه شده در طول مدت اعتبار بیمه نامه می‎باشد.
صدور بیمه نامه بصورت انفرادی بوده لیكن برای افرادی كه طی یك گروه با مدت و مقصد یكسان نسبت به اخذ پوشش بیمه ای اقدام نمایند، برحسب تعداد از 5% تا 20% تخفیف در نظر گرفته می‎شود.
پوشش بیمه نامه فقط در خارج از كشور بوده و اعتبار آن از لحظه خروج از مرزهای هوایی و زمینی و دریایی كشور جمهوری اسلامی ایران به منظور شروع سفر لغایت ورود به مرزهای مورد اشاره به منظور پایان سفر و یا خاتمه مدت بیمه نامه هر كدام كه مقدم باشد، ملاك عمل است.
حداكثر سن بیمه شدگان 80 سال تمام می‎باشد.
مدت بیمه نامه برحسب درخواست متقاضی از 1 الی 92 روز متوالی تعیین می گردد و قابل افزایش به 6 ماه و یكسال نیز می‎باشد.
این بیمه نامه در صورت عدم خروج بیمه شده از كشور و یا عدم دریافت ویزا با كسر مبلغی بعنوان هزینه اداری و حداكثر ظرف مدت 3 ماه از تاریخ صدور بیمه نامه قابل ابطال می‎باشد.
مراحل و مدارك موردنیاز صدور بیمه نامه:
1- تكمیل فرم پیشنهاد كه شامل اطلاعات گذرنامه ای متقاضی می‎باشد.
2- ارایه گذرنامه یا تصویر آن جهت صدور بیمه نامه.
3- حق بیمه كه بصورت نقدی دریافت می گردد.
پرداخت خسارت به دو طریق انجام می پذیرد:
1- مراجعه به مراكز درمانی طرف قرارداد با بیمه آسیا توسط معرفینامه
2- مراجعه مستقیم به مراكز درمانی
بیمه آسیا بمنظور صرفه جویی در هزینه ها و ایجاد تسهیلات با مراكز پزشكی قرارداد همكاری منعقد نموده بدینرو در صورتیكه بیمار تمایل به استفاده از این مراكز را داشته باشد می بایست مدارك لازم را تهیه به نزدیكترین واحد صدور معرفی نامه به مركز درمانی مورد نظر و یا شركت نمایندگی صادر كننده بیمه نامه مراجعه و نسبت به دریافت معرفی نامه براسا شرایط و مقررات بیمه نامه اقدام نماید. بیمار در هنگام ترخیص هزینه هائی را كه در تعهد بیمه نامه نمی باشد راسا پرداخت مابه التفاوت توسط مركز پزشكی به حساب بیمه آسیا منظور خواهد شد. متعاقباً مدارك از طرف مركز پزشكی تحویل بیمه آسیا شده تا پس از انجام محاسبات لازم وفق تعرفه های توافق شده با مركز پزشكی پرداخت گردد ضمناً نماینده بیمه گذار می‎تواند پس از تسویه خسارت مدارك را جهت تحویل به بیمار به منظور ارائه به بیمه گران اول دریافت نماید.
در این صورت بیمه شده موظف است پس از دریافت چك خسارت خود از بیمه گر اول فتوكپی برابر اصل و یا تائیدیه مبلغ پرداخت شده را به همراه فتوكپی مدارك جهت برآورد قطعی خسارت و تسویه حساب به بیمه آسیا تحویل نماید.
3- در صورتیكه بیمار استفاده از خدمات مراكز درمانی بصورت آزاد را در نظر داشته باشد لازمست در هنگام ترخیص كلیه هزینه ها را پرداخت، متعاقبا به بیمه گر اول خود مراجعه پس از دریافت سهم وی از هزینه های انجام شده مدارك پزشكی را كه توسط بیهم گر اول برابر اصل شده و یا با ضمیمه نمودن تائیدیه مبلغ پرداخت شده آن جهت انجام محاسبات لازم به بیمه آسیا تحویل نماید. روش محاسبه خسارت مربوط به اینگونه صورت هزینه ها مطابق با تعرفه های توافق شده با مراكز پزشكی همطراز و طرف قرارداد با بیمه آسیا خواهد بود.
مدارك لازم جهت صدور معرفینامه بستری شدن در بیمارستان و مراكز جراحی محدود
طرف قرارداد با بیمه آسیا
1- یك قطعه آخرین عكس بیمار.
2- رونوشت آخرین حكم كارگزینی و یا آخرین فیش حقوقی بیمه شده اصلی و یا آخرین لیست حقوق و دستمزد ارسالی از جانب بیمه گذار به بیمه گر اول كه توسط بیمه گذار برابر اصل شده باشد.
3- اصل شناسنامه بیمه شده اصلی و بیمار.
4- تكمیل قسمت اول فرم بستری شدن در بیمارستان توسط بیمه گذار.
5- گواهی پزشك معالج مبنی بر نوع بیماری و نام بیمارستان موردنظر و تاریخ دقیق بستری.
6- اصل دفترچه عكسدار تأمین درمان از سازمان بیمه تأمین اجتماعی و یا خدمات درمانی و یا سایر بیمه گران (طبق شرایط بیمه نامه) بیمه شده اصلی و بیمار برای بیمه شدگان تحت پوشش مراكز یاد شده معتبر در تاریخ بستری.
7- گزارش مشروح حادثه برای بیمه شدگان حادثه دیده برحسب مورد تنظ

یم شده از طرف بازرس شعبه تأمین اجتماعی، خدمات درمانی، بیمه گران مشابه و یا مقامات ذیصلاح.
8- برای انجام عمل های سنگ شكن و D & C (كورتاژ) جواب سونوگرافی و سینه، جواب ماموگرافی الزامیست.
9- رادیوگرافی مربوط به اعمال جراحی بینی.
10- برای انجام عمل فتق ناف خانمها، لازم است بیمار با مدارك لازم شخصاً مراجعه نماید.
11- اصل برگه اتورفراكتومتر (مربوط به تعیین دید چشم) منضم به گواهی پزشك معالج جهت انجام اعمال جراحی به طریق لیزیك.
12- فرم كامپیوتری عمل PRK مربوط به رفع عیوب انكساری چشم بعد از عمل جراحی ارائه گردد.
• مدارك فوق شامل بیمارانی كه به صورت آزاد در مراكز پزشكی بستری خواهند شد نیز می‎باشد.
• اعمال جراحی مربوط به ردیف های 9 و 10 و 11 لازم است بیمار قبل از هر اقدامی با همراه داشتن مدارك لازم شخصاً‌ به پزشك بیمه گر مراجعه نماید.
• مدارك موردنیاز دیگر بر حسب مورد از بیمار درخواست خواهد شد.

آتش سوزی «پیوست شماره 2»
بسمه تعالی
وظایف بیمه گذار در صورت وقوع حادثه:
بیمه نامه ای كه شما در اختیار دارید می‎تواند دارای پوشش خطرات ذیل باشد:
آتش سوزی- صاعقه- انفجار- سیل- زلزله- طوفان- آبدیدگی و تركیدن لوله ها آب- شكست شیشه- سقوط هواپیما- ضایعات ناشی از ذوب برف و باران- سرقت- رانش زمین- ریزش و فروكش.
چنانچه به علت تحقق هر یك از خطرات فوق موارد بیمه شده متع

لق به شما آسیب دیده و خسارت به آن وارد شود حتماً با مراجعه به یكی از شعب شركت و یا مشاور بیمه خودتان اقدام ذیل را انجام دهید:
1- تكمیل فرم اعلام خسارت و اعلام كتبی مراتب حداكثر ظرف مدت 5 روز از زمان اطلاع از وقوع آن.
2- ارائه اصل بیمه نامه آتش سوزی.
3- از زمان اطلاع از وقوع حادثه تا بازدید كارشناسان شركت بیمه، كلیه اقداماتی را كه برای جلوگیری از توسعه خسارت لازم است بعمل آید.
4- بدون اجازه بیمه گر در مورد بیمه تغییراتی نداده تا تعیین علت حادثه دچار مشكل نشود.
پس از بازدید كارشناسان ارزیاب خسارت و هماهنگی با آنان انجام اقدامات ذیل الزامی است:
1- نجات آن قسمت از اموال بیمه شده كه سالم مانده و یا آسیب كمتری دیده اند.
2- ارائه صورت اشیاء نجات داده شده و محل جدید آنها و مبلغ تقریبی خسرات حداكثر ظرف ده روز از زمان اطلاع از وقوع حادثه.
3- ارائه صورت ریز اموال موجود در روز حادثه و فهرست اموال از بین رفته و آسیب دیده با قید ارزش آنها ظرف 15 روز بعد از اطلاع از وقوع حادثه.
4- همكاری لازم با كارشناسان بیمه گر به منظور تعیین حدود تعهدات و ارزیابی خسارت.
5- ارائه گزارش مقامات انتظامی یا قضائی و گزارش سازمان آتش نشانی محل در مورد علت حادثه.
6- چنانچه اشخاص ثالث در ایجاد حادثه مقصر یا مسئول شناخته شوند بیمه گذار كلیه حقوق خود علیه اشخاص مذكور را در مراجع قضائی باید به بیمه گر منتقل نماید. (اصل قائم مقامی)
– در ارتباط با خسارت واحدهای صنعتی به منظور اجتناب از توفق تولید پس از وقوع حادثه تا بازدید كارشناسان بیمه گر واحدهای مذكور می‎توانند نسبت به انجام تعمیرات لازم و راه اندازی خط تولید اقدام نموده و موارد خسارت دیده را در جای مناسب نگهداری نمایند.
1- تعریف مسئولیت مدنی: در هر مورد كه شخص ناگزیر از جبران خسارت دیگری باشد می گویند در برابر او مسئولیت مدنی دارد. خواه این ضرر ناشی از تقصیر خود وی، وابستگان وی و یا اموال تحت تصرف وی باشد. موضوع مسئولیت در ارتباط مستقیم با قانون است و هر قدر جامعه ای قانونمندتر باشد مسئولیت در آن گسترده تر و روابط افراد با یكدیگر مشخص و معین وشفاف تر است.
2- انواع مسئولیت :

1-2- مسئولیت اخلاقی (وجدانی) : اگر كسی را درحال غرق شدن مشاهده كنیم و او را نجات ندهیم از نظر اخلاقی و وجدانی مسئول هستیم ولی از نظر قانونی مسئولیتی نداریم كه بیمه پذیر نیست.
2-2- مسئولیت قانونی: كه شامل مسئولیت كیفری و مسئولیت مدنی می‎باشد.
1-2-2- مسئولیت كیفری: مسئولیت كیفری مثل مسئولیت جرایم رانندگی كه به علت تعارض با نظم و مصلحت جامعه پذیر نیست.

2-2-2- مسئولیت مدنی كه شامل مسئولیت قراردادی و مسئولیت شبه جرمی می‎باشد كه بیمه پذیر می باشند.
در مسئولیت قراردادی زیان دیده و عامل بروز حادثه مشخص هستند و اثبات حق زیاندیده ساده است مثل قرارداد حمل و نقل ولی در مسئولیت شبه جرمی عامل بروز حادثه مشخص است لیكن زیاندیده فرد خاصی نیست بلكه هر یك از افراد جامعه ممكن است متحمل خسارت مالی یا بدنی شود.
انواع بیمه مسئولیت های شبه جرمی
1- بیمه مسئولیت عمومی كه موضوع بیمه جبران خسارتهای مالی و جانی وارد به اشخاص ثالث می‎باشد.
2- بیمه مسئولیت كارفرما در مقابل كاركنان كه موضوع بیمه جبران غرامتهای جانی وارد به كاركنان ناشی از مسئولیت كارفرما می‎باشد.
3- بیمه مسئولیت كالا
4- بیمه مسئولیت حرفه ای
حال كه با مفهوم مسئولیت و بیمه مسئولیت آشنا شدیم با توجه به انواع بسیار متنوع بیمه های مسئولیت كه در شركت سهامی بیمه آسیا صادر می‎شود به معرفی برخی از آنها می‎پردازیم:
1- بیمه مسئولیت حرفه ای پزشكان و پیراپزشكان با پیش كد 41 و 40
1-1- موضوع بیمه: عبارتست از بیمه مسئولیت مدنی حرفه ای پزشكان و پیراپزشكان در قبال اشخاصی كه بعلت خطا، غفلت و یا قصور پزشك یا پیراپزشك در تشخیص، معالجه، مداوا، اعمال جراحی و بطور كلی انجام امور پزشكی دچار صدمات جس

مانی یا روانی گردیده و یا فوت شوند.
2-1- تعهد بیمه گر در قبال هر یك از بیماران، معادل مبلغی است كه از سوی مراجع قانونی ذیصلاح تعیین می گردد و در هر صورت از مبلغ تعیین شده در شرایط خصوصی بیمه نامه تجاوز نخواهد كرد.
3-1- مدت بیمه نامه یكسال و حق بیمه آن نقدی است.
2- بیمه مسئولیت كارفرما در مقابل كاركنان ساختمانی با پیش كد 43
1-2- موضوع بیمه: عبارتست از جبران غرامات جانی ناشی از صدمات جسمی وارد به كاركنان ساختمانی در حین اجرای عملیات ساختمانی در محل مذكور در جدول مشخصات بیمه نامه كه به دلیل وقوع یك حادثه مشخصی واقع گردیده باشد.
2-2- تعهد بیمه گر مشروط به احراز مسئولیت كارفرما در مقابل كاركنان پرداخت غرامت فوت و نقص عضو دائم اعم از كلی و جزئی و پرداخت هزینه های پزشكی ناشی از حوادث تا مبالغ مندرج در بیمه نامه می‎باشد.
3-2- پرداخت حق بیمه می‎تواند بصورت قسطی و با توافق بیمه گر و بیمه گذار باشد.
4-2- مبلغ حق بیمه با توجه به متراژ كل زیربنا، تعداد بلوك، تعداد طبقات و میزان غرامت تعیین شده از طرف بیمه گذار محاسبه می گردد.
5-2- جهت احداث پروژه هایی ساختمانی مثل سدسازی، راهسازی، ساخت تونل و … هم بیمه نامه مسئولیت كارفرما در مقابل كارگران صادر می‎شود و نرخهای حق بیمه آن بسته به موضوع كار و مبلغ و مدت پروژه و شرایط درخواستی از 8/0 در هزار تا 5 در هزار جهت فوت و نقص عضو و 8/0 درصد تا 5/2 درصد جهت هزینه های پزشكی متفاوت می‎باشد.
3- بیمه مسئولیت كارفرمایان واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در مقابل كاركنان با پیش كد 45
1-3- موضوع بیمه: عبارتست از مسئولیت مدنی كارفرما برای جبران خسارت بدنی ناشی از حوادث كار كه به كارگران در حین انجام وظیفه و در محل كار وارد می‎شود.
2-3- تعهد بیمه گر مشروط به احراز مسئولیت كارفرما از طرف مراجع ذیصلاح قانونی پرداخت غرامت فوق و نقص عضو دائم اعم از كلی و جزئی و پرداخت هزینه های پزشكی ناشی از كار تا مبالغ تعیین شده در بیمه نامه می‎باشد.

3-3- مبلغ حق بیمه با توجه به تعداد كاركنان، كاركنان با ارائه نام یا بدون ارائه نام، موضوع كار و میزان غرامت تعیین شده از طرف بیمه گذار محاسبه می گردد.
5-3- كاركنان می‎توانند بصورت با نام و بدون نام بیمه شوند و حق بیمه كاركنان بصورت با نام حدود 30% ارزانتر از كاركنان بصورت بدون نام می‎باشد.
6-3- در صورتیكه كارفرما در طول مدت بیمه (یكسال) موجب بروز خسارتی نگردد در زمان تمدید بیمه برای هر سال 10% و نیز دو سال 20% تخفیف عدم خسارت دریافت می نماید.
4- مسئولیت مدیران هتلها در مقابل میهمانان
1-4- موضوع بیمه: عبارتست از جبران مسئولیت مدنی مدیران هتلها ناشی از قصور و تقصیر آنان در انجام امور مربوط به میهمانان هتل كه منجر به صدمات جسمانی و یا فوت میهمانان گردد.
2-4- تعهد بیمه گر مشروط به احراز مسئولیت بیمه گذار توسط مراجع قضایی پرداخت غرامت فوت و نقص عضو دائم اعم از كلی و جرئی و پرداخت هزینه های پزشكی می‎باشد كه بیمه گذار مسئول آن شناخته شده است و حداكثر تا مبالغ تعیین شده در جدول مشخصات بیمه نامه خواهد بود.
3-4- مبلغ حق بیمه با توجه به تعداد اتاقها و تختهای هر هتل و میزان غرامت فوت و نقص عضو دائم اعم از كلی جزئی و پرداخت هزینه های پزشكی می‎باشد كه بیمه گذار مسئول آن شناخته شده است و حداكثر تا مبالغ تعیین شده در جدول مشخصات بیمه نامه خواهد بود.
3-4- مبلغ حق بیمه با توجه به تعداد اتاقها و تختهای هر هتل و میزان غرامت تعیین شده از طرف بیمه گذار محاسبه می گردد.
4-4- پرداخت حق بیمه می‎تواند به صورت قسطی و با توافق بیمه گر و بیمه گذار باشد.
5-4- این بیمه نامه فقط مخصوص هتلها می‎باشد و شامل مهمانسراها و مسافرخانه ها نمی باشد.
5- مسئولیت مدنی منجیان و مدیران استخرها
1-5- موضوع بیمه: عبارتست از جبران مسئولیت مدنی بیمه گذار ناشی از قصور و تقصیر وی در انجام امور مربوط به استفاده كنندگان از استخر كه منجر به صدمات جسمانی و یا فوت استفاده كنندگان از استخر گردد.
2-5- تعهد بیمه گر مشروط به احراز مسئولیت بیمه گذار توسط مراجع قضایی پرداخت غرامت فوت و نقص عضو دائم اعم از كلی و جرئی و پرداخت هزینه های پزشكی می‎باشد كه بیمه گذار مسئول آن شناخته شده است و حداكثر تا مبالغ تعیین شده در جدول مشخصات بیمه نامه خواهد بود.
3-5- مبلغ حق بیمه با توجه به مدت زمان بیمه، مساحت استخر و میزان غرامت تعیین شده از طرف بیمه گذار محاسبه می گردد.

4-5- پرداخت حق بیمه می‎تواند بصورت قسطی و با توافق بیمه گر و بیمه گذار باشد.
5-5- استخر باید دارای مجوز تاسیس از تربیت بدنی و منجیان غریق باید دارای گواهینامه رسمی و معتبر فدراسیون نجات غریق باشند.
6- مسئولیت مدنی دارندگان و سرویس كاران آسانسور

1-6- موضوع بیمه: عبارتست از جبران مسئولیت مدنی بیمه گذار ناشی از قصور وی در انجام امور مربوط به آسانسور كه منجر به صدمات جسمانی و یا فوت سرنشینان آسانسور گردد.
2-6- تعهد بیمه گر مشروط به احراز مسئولیت بیمه گذار توسط مراجع قضایی پرداخت غرامت فوت و نقص عضو دائم اعم از كلی و جزئی و پرداخت هزینه های پزشكی می‎باشد كه بیمه گذار مسئول آن شناخته شده است و حداكثر تا مبالغ تعیین شده در جدول مشخصات بیمه نامه خواهد بود.
3-6- مبلغ حق بیمه، با توجه به سال ساخت آسانسور، ظرفیت آسانسور و میزان غرامت تعیین شده از طرف بیمه گذار محاسبه می گردد.
4-6- پرداخت حق بیمه می‎تواند بصورت قسطی و با توافق بیمه گر و بیمه گذار باشد.
5-6- بیمه آسانسور دارای تخفیف عدم خسارت جهت هر سال 5% و حداكثر چهار سال 20% خواهد بود و در صورتیكه آسانسورها بیش از 100 دستگاه باشند حق بیمه با 20% تخفیف گروهی محاسبه خواهد شد.
7- بیمه مسئولیت بیمه گذار در مقابل همسایگان مجاور ناشی از سرایت آتش سوزی و انفجار
1-7- موضوع بیمه: عبارتست از مسئولیت مدنی بیمه گذار در مقابل همسایگان مجاور و زیرین ناشی از سرایت آتش سوزی و انفجار تا مبالغ تعیین شده در جدول مشخصات بیمه نامه.
2-7- تعهد بیمه گر پس از احراز مسئولیت بیمه گذار توسط مراجع قضایی جهت جبران غرامات جانی و مالی وارد به همسایگان حداكثر تا مبالغ تعیین شده در جدول مشخصات بیمه نامه خواهد بود.
3-7- نرخ حق بیمه با توجه به نوع استفاده از مكان موضوع بیمه و تراكم و نوع كار مناطق ماجور تعیین می‎شود.
8- بیمه مسئولیت مدنی مراكز نمایش
1-8- بیمه مسئولیت مدنی دارندگان مراكز نمایش اعم از سینما، تئاتر و سالنهای كنسرت موسیقی در ارتباط با جبران غرامات جانی ناشی از مسئولیت مدنی بیمه گذار در مقابل تماشاگران از لحظه ورود به مركز نمایش تا نقطه خروج از مركز نمایش كه مستقیماً در نتیج

ه هرگونه حادثه ناگهانی و غیرمترقبه حادث گردد.
2-8- تعهد بیمه گر مشروط به احراز مسئولیت بیمه گذار توسط مراجع قضائی پرداخت غرامت فوت و نقص عضو دائم اعم از كلی و جزئی و پرداخت هزینه های پزشكی و حداكثر تا مبالغ تعیین شده در جدول تعهدات بیمه گر مندرج در بیمه نامه خواهد بود.
3-8- در این بیمه نامه در صورت درخواست بیمه گذار ممكن است مسئولیت در مقابل اشخاص ثالث نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
4-8- مبلغ حق بیمه براساس تعداد صندلی، تعداد نوبت نمایش در هر شبانه روز و تعداد روزهای نمایش محاسبه می گردد. حق بیمه برای پوشش مسئولیت مركز در مقابل اشخاص ثالث معادل 10% حق بیمه مذكور خواهد بود.
«خسارت بیمه های مسئولیت»
مدارك موردنیاز، با توجه به نوع بیمه نامه مسئولیت تعیین می گردد.
– در صورت فوت:
1) اعلام كتبی خسارت توسط بیمه گذار
2) تصویر شناسنامه باطل شده متوفی (تمام صفحات)
3) تصویر شناسنامه وراث (تمام صفحات)
4) نظریه پزشكی قانونی و جواز دفن
5) برگ انحصار وراثت (بمبلغ نامحدود)
6) قیم نامه (در صورتی كه متوفی وراث صغیر داشته باشد)
7) خلاصه رونوشت وفات
8) گزارش مقامات انتظامی محل حادثه
9) گزارش بازرس كار (از سازمان كار و امور اجتماعی)
10) گزارش كارشناس فنی (آسانسور)
11) اصل رای مراجع قضایی (در صورت مراجعه به دادگاه) یا رضایت نامه قانونی
12) قرارداد سرویس و نگهداری (آسانسور)
13) مجوز تاسیس (استخر)
14) تصویر كارت ناجیان غریق حاضر در محل حادثه (استخر)
15) تصویر برابر با اصل پرونده بالینی (از طرف بیمارستان)
16) گزارش كارگاهی (بیمه مسئولیت كارفرما در مقابل كارگران)
17) گواهی پزشك معالج
– در صورت مصدومیت:
1) اعلام كتبی خسارت توسط بیمه گذار
2) گزارش كارگاهی (بیمه مسئولیت كارفرما در مقابل كارگران)
3) گواهی پزشك معالج
4) تصویر شناسنامه مصدوم.
5) اصل فاكتورهای هزینه های پزشكی
6) تصویر برابر با اصل پرونده بالینی مصدوم (از طرف بیمارستان)
7) گزارش مقامات انتظامی یا استشهاد از افراد حاضر در محل حادثه
8) اصل رای مراجع قضایی (در صورت مراجعه به دادگاه)
9) گزارش بازرس كار

10) گزارش كارشناس فنی (آسانسور)
11) قرارداد سرویس و نگهداری (آسانسور)
12) مجوز تاسیس (استخر)
13) تصویر كارت ناجیان غریق حاضر در محل حادثه (استخر)
14) لیست تائید شده تأمین اجتماعی (در رابطه با بیمه نامه هایی كه حق بیمه آن براساس تعداد نفرات محاسبه گردیده است)
15) كارت حضور و غیاب و یا مداركی مبنی بر اشتغال مصدوم در محل مورد بیمه.

مراحل بررسی
1- اعلام خسارت
2- نامه درخواست مدارك
3- تكمیل مدارك درخواستی
4- بازدید (درصورت نیاز)
5- بررسی و ارسال به حسابداری
6- صدور چك و تحویل به بیمه گذار
7- دریافت رسید از بیمه گذار و خاتمه پرونده
بیمه گذاران و یا نمایندگان قانونی آنها با مراجعه به مركز در تهران، سرپرستی ها و شعب شهرستانها می‎توانند خسارات خود را دریافت نمایند.

بیمه های باربری
مراحل صدور و بررسی خسارت قراردادهای مسئولیت مؤسسات حمل و نقل
1- مراحل صدور قراردادها
الف: درخواست بیمه گذار
ب: تنظیم قرارداد با توجه به درخواست بیمه گذار
ج: امضاء قرارداد توسط بیمه گذار و بیمه گر و پرداخت سپرده توسط بیمه گذار
د: اجرای قرارداد
ه: در پایان قرارداد در صورتی كه ضریب خسارت كمتر از 50% باشد اشتراك در منافع توافق شده محاسبه و پرداخت خواهد شد.

جهت صدور قرارداد بیمه گذار می‎تواند به نمایندگی ها و یا شعب و سرپرستی های بیمه آسیا مراجعه نماید.
2- مراحل بررسی خسارت مسئولیت مؤسسات حمل و نقل
الف: اعلام خسارت توسط راننده و یا صاحب كالا و یا بیمه گذار
ب: بازدید توسط كارشناس بیمه گر
ج: تشكیل پرونده و درخواست مدارك توسط كارشناس محاسب
د: مدارك موردنیاز:
1- اعلام خسارت كتبی بیمه گذار و معرفی صاحب كالا
3- فاكتور و مدارك خرید كالا
4- اصل گزارش مقامات انتظامی محل حادثه به انضمام كروكی
5- گزارش كارشناس بازدید كننده
6- اصل صورتجلسه تنظیمی خسارت كالا در حضور راننده
7- در صورت سرقت محموله:
الف: اصل گزارش مقامات انتظامی و آگاهی در خصوص چگونگی اعلام سرقت، توقیف كامیون جلب راننده و اقدامات و نتایج حاصله
ب: آدرس راننده و مالك كامیون حامل كالا
8- بررسی مدارك توسط كارشناس محاسب
9- در صورت تكمیل مدارك و محاسبه خسارت پس از تایید مسئول مربوطه نسبت به پرداخت خسارت اقدام خواهد شد.
بیمه گذار می‎تواند جهت اعلام خسارت به هر یك از شعب و یا سرپرستی ها بیمه آسیا مراجعه نماید.
پرداخت خسارت به صاحب كالا در آدرس صاحب كالا انجام خواهد گرفت.
اصلاحات موردنیاز در درختواره:
صدور بیمه های باربری شامل:
1- بیمه نامه باربری وارداتی با شرایط C , B , A
2- بیمه نامه باربری صادراتی با شرایط C , B , A
3- بیمه نامه باربری ترانزیت با شرایط C , B , A
4- بیمه نامه حمل داخلی
5- بیمه نامه مسئولیت شركت های حمل و نقل داخلی
6- بیمه نامه مسئولیت شركت های حمل و نقل بین المللی C.M.R
7- بیمه مسئولیت طرح تضمین تعهدات در مقابل گمرك
خسارت بیمه های باربری:
8- بیمه نامه باربری وارداتی با شرایط C , B , A
9- بیمه نامه باربری صادراتی با شرایط C , B , A
10- بیمه نامه باربری ترانزیت با شرایط C , B , A
11- بیمه نامه حمل داخلی
12- بیمه نامه مسئولیت شركت های حمل و نقل داخلی
13- بیمه نامه مسئولیت شركت های حمل و نقل بین المللی C.M.R
14- بیمه مسئولیت طرح تضمین تعهدات در مقابل گمرك
الف- مراحل صدور بیمه نامه:
1- دریافت پیشنهاد صدور بیمه نامه باربری (كتبی یا تلفنی)
2- بررسی پیشنهاد، تعیین نرخ حق بیمه و سایر شرایط
3- بازدید از محموله حسب مورد
4- وارد نمودن اطلاعات در رایانه و چاپ بیمه نامه

5- صدور قبض رسید حق بیمه
6- بررسی بیمه نامه و تأئید آن (امضاء)
7- ممهور نمودن بیمه نامه- تفكیك بیمه نامه
8- بایگانی

ب- مدارك موردنیاز صدور بیمه نامه:
1- ارسال پیشنهاد صدور بیمه نامه
2- ارسال تصویر پروفرما یا فاكتور
ج- اطلاعات موردنیاز بیمه گذاران
1- آگاهی از خطرات تحت پوشش بیمه نامه
2- اطلاع از وظایف بیمه گذار بهنگام وقوع خسارت

1- اعلام خسارت كتبی به اداره خسارت باربری بیمه آسیا بلافاصله پس از اطلاع- تلفن 8913997 و 8900074 و فاكس 8915200
2- مراجعه به نزدیكترین شعبه بیمه آسیا جهت بازدید (در صورت وقوع حادثه در داخل كشور)
3- مراجعه به نمایندگی لویدز و یا یكی از بازدید كنندگان معتبر بین المللی كشور ؟؟؟ حادثه (در صورت بروز حادثه در خارج از كشور)
4- ارائه مدارك موردلزوم به شرح ذیل به اداره خسارت باربری جهت تكمیل پرونده
الف- رونوشت غیرفتوكپی و ممهور به مهر بانك (بارنامه- فاكتور- صورت بسته بندی، گواهی مبداء، گواهی بازرسی كالا در مبداء)
ب- تصویر پشت و روی جواز سبز گمركی (در واردات) و اظهارنامه خروجی (در صادرات)
ج- اصل كلیه مدارك مثبته خسارت (صورتمجلس گمركی و یا گزارش مقامات بندری، گزارش مقامات انتظامی محل حادثه، گزارش بازدید لویدز و …) با توجه به نوع و محل حادثه
د- فتوكپی قبض انبار گمركی
ه- اصل بارنامه حمل (نسخه مخصوص گیرنده كالا) و نیز صورتجلسه با راننده كامیون بهنگام تحویل كالا در مقصد (در صورت بروز حادثه در مسیر داخلی)
و- سایر مداركی كه با توجه به نوع و محل وقوع خسارت از جانب اداره خسارت باربری درخواست می‎شود.
5- جهت دریافت چك در تهران به مسئول بخش صدور چك در اداره خسارت باربری و در شهرستانها به اداره خسارت سرپرستی منطقه مربوطه مراجعه نمایند.
بیمه مسئولیت شركتهای حمل و نقل بین المللی كالا (سی. ام. آر)
راه نامه C . M . R سندی است كه در مسیر حمل با كامیون مورد استفاده قرار می‎گیرد و مخصوص حمل كننده می‎باشد. سند مزبور تحت مقررات و كنوانسیون بین المللی حمل و نقل جاده ای یا مقررات بین المللی حمل كالا از طریق جاده صادر می گردد و حدود مسئول

یت متصدیان حمل جاده ای را مشخص می نماید.
شركت ها و مؤسسات حمل و نقل بین المللی براساس قانون بیمه ایران و كنوانسیون حمل و نقل بین المللی كالا از طریق جاده (سی. ام. آر) می‎تواند با استفاده از این پوشش مسئولیت خود را در مقابل صاحبان كالا بیمه نمایند.
بیمه تأمین تعهدات شركت های حمل و نقل بین المللی در مقابل گمرك ایران
براساس توافق بعمل آمده بین شركت های بیمه و گمرك جمهوری اسلامی ایر

ان، شركت های حمل و نقل بین المللی كه در امر ترانزیت كالا فعالیت دارند می‎توانند با عقد قرارداد تحت شرایطی تعهدات خود را در مقابل گمرك كه شامل حقوق و عوارض گمركی و سود بازرگانی، جریمه فقدان تمام یا قسمتی از كالای ترانزیت كه طبق مفاد قانون امور گمركی، آیین نامه اجرایی آن و دستورالعمل های متكی بر قانون كه بیمه گذار متعهد پرداخت آن به گمرك ایران می‎باشد را بیمه نمایند.
ضمناً در صفحه آخر آدرس ها و شماره تلفنهای مدیریت و معاونتها به شرح ذیل اصلاح شود.

به نام خدا
بیمه حمل و نقل كالا یا همان بیمه باربری، قدیمی ترین رشته در بیمه های بازرگانی است. در این نوع بیمه، خسارت های وارده به كالا در اثر وقوع خطرهای بیمه شده در مسیر حمل، جبران می‎شود.
با توجه به این كه افراد ذینفع در معاملات بین المللی (خریدار، فروشنده، بانك و شركتهای حمل و نقل) ملیت های مختلفی دارند و در هر كشور، قوانین و مقررات خاصی حاكم است برای هماهنگی بیشتر در اكثر كشورهای دنیا از شرایط یكسانی برای ارائه پوشش بیمه نامه های باربری استفاده می‎شود. در حال حاضر در بازار بیمه لندن شرایط یكسان C , B , A مورد استفاده قرار می‎گیرد كه در ذیل به طور خلاصه توضیحاتی درباره خطرهای تحت پوشش و استثنائات شرایط یاد شده كه در حال حاضر در كشور ما نیز رایج است ارائه می‎شود.

شرایط C
خطرهای بیمه شده: آتش سوزی، انفجار،‌به گل نشستن و زمینگیر شدن، غرق، واژگونی كشتی یا شناور، واژگونی یا از راه از ریل خارج شدن وسیله حمل زمینی، تخلیه كالا در بندر اضطراری، تصادم یا برخورد كشتی یا شناور با هر وسیله حمل دیگر و یا با اجسام خارجی به جز آب، تلف یا آسیب وارده به كالای مورد بیمه كشتی در اثر فداكردن كالا در جریان خسارت عمومی،‌ به دریا انداختن كالا جهت سبك سازی كشتی، سهم الشراكه بیمه گذار از زیان همگانی و هزینه های تجارت SALVAGE و تحقق شرط مسئولیت مشترك در تصادم.
شرایط B
خطرهای بیمه شده: كلیه خطرهای بیمه شده در شرایط C و همچنین خطرهای زیر، در شرایط B تحت پوشش قرار می گیرند.
زلزله، آتش فشان، صاعقه، به دریا افتادن كالا از روی عرشه كشتی، ورود آب دریا، دریاچه یا رودخانه به كشتی، شناور، وسیله كانتینر یا انبار كالا، تلف كلی هر بسته كامل از كالا حین بارگیری یا تخلیه از كشتی یا شناور. همچنین خطرهای اضافی دزدی، دله دزدی، پارگی، قلابزدگی، آبدیدگی، روغن زدگی، شكست، ریزش و خسارت ناشی از كالاهای دیگر برحسب نوع كالا با منظور نمودن درصد یا مبلغی به عنوان فرانشیز تحت پوشش بیمه می‎باشد.
شرایط A
خطرهای بیمه شده: در این نوع بیمه كلیه خطرها به جز استثنائات ذكر شده در شرط مذكور تحت پوشش قرار می گیرند.
استثنائات:

1- موارد استثناء در شرایط C , B :
• تلف، آسیب و یا هزینه ناشی از سوء عمل ارادی بیمه گذار.
• نشست و ریزش عادی، كسر عادی وزن یا حجم و یا فرسودگی و پوسیدگی عادی مورد بیمه.
• تلف، آسیب یا هزینه ناشی از كافی نبودن یا نامناسب بودن بسته بندی یا آماده سازی مورد بیمه برای حمل (بسته بندی) مندرج شامل بار چینی در كانتینر و لیفت وان نیز می‎شود. به شرط اینكه چنین عملی قبل از شروع بیمه كالا بوسیله بیمه گذار یا كاركنان وی انجام شده باشد.
• تلف، آسیب یا هزینه ناشی از عیب ذاتی یا ماهیت مورد بیمه.
• تلف، آسیب یا هزینه ای كه علت اساسی آن تأخیر باشد، حتی اگر این تأخیر ناشی از خطرهای بیمه شده صورت پذیرد. (به استثناء هزینه های قابل پرداخت در خسارت همگانی).
• تلف، ‌آسیب یا هزینه ناشی از ورشكستگی یا عسار مالكان، مدیران و اجاره كنندگان یا گردانندگان كشتی و یا قصور در انجام تعهدات مالی از طرف آنها.
• آسیب و تخریب عمدی كالای مورد بیمه یا قستمی از آن توام با سوء نیت از طرف هركس.
• تلف، آسیب یا هزینه ناشی از كاربرد هر نوع سلاح جنگی كه با انرژی اتمی یا شكست، تركیب هسته ای و یا واكنش مشابه دیگری كه با نیرو و یا ماده رادیواكتیو عمل نماید.
این بیمه به هیچ وجه زیان، آسیب یا هزینه ناشی از موارد ذیل را پوشش نمی دهد:
• آسیب یا هزینه های ناشی از عدم قابلیت دریانوردی كشتی یا كرجی.
• نامناسب بودن كشتی، كرجی، وسیله حمل، كانتینر یا لیفت وان جهت حمل سالم مورد بیمه، مشروط بر این كه بیمه گذار یا كاركنان وی از چنین عدم قابلیت دریانوردی یا نامناسب بودن در زمان بارگیری كالای مورد بیمه در وسایط مذكور اطلاع داشته باشند.
• بیمه گر از هرگونه نقض تعهدات ضمنی مربوط به عدم قابلیت دریانوردی كشتی و نامناسب بودن كشتی برای حمل مورد بیمه به مقصد صرف نظر می نماید، مگر اینكه بیمه گذار یا كاركنان وی از چنین موضوعی اطلاع داشته باشند.
• از بین رفتن كالا، آسیب دیدگی یا هزینه های ناشی از جنگ، جنگ داخلی، انقلاب، شورش، قیام و یا زد و خوردهای داخلی ناشی از این امور یا هر گونه عمل خصمانه توسط یا بر علیه یكی از دو قدرت متخاصم.
• توقیف، ضبط، مصادره، تصرف،‌یا اثرات ناشی از
بیمه حمل داخلی
در این نوع بیمه نامه، مورد بیمه در مقابل خطرهای ناشی از آتش سوزی وسیله نقلیه، تصادف و واژگونی وسیله نقلیه و … حسب مورد، تحت پوشش بیمه قرار می‎گیرد.
بیمه مسئولیت شركت های حمل و نقل داخلی

شركت ها و مؤسسات حمل و نقل داخلی براساس قانون تجارت و سایر مقررات مربوطه، موظفند محمولاتی را كه توسط ارسال كنندگان و یا صاحبان كالا جهت حمل به مقاصد موردنظر به آنها واگذار می گردد، صحیح و سالم به مقصد برسانند. با توجه به قلمرو و توسعه شهرها و پیشرفت روزافزون صنعت و تكنولوژی در عصر حاضر و افزایش ارزش كالا، مسئولیت شركت های حمل و نقل نیز افزایش یافته است. جبران آثار وقوع خطرهای متعدد در جاده های بین شهری از جمله تصادف، واژگونی، آتش سوزی و … جزء مسئولیت مؤسسات حمل و نقل می‎باشد. در صورت وقوع هر یك از خطرهای مذكور، مسئولیت سنگینی ایجاد خواهد شد كه جبران آن برای شركت های حمل و نقل به آسانی امكان‌پذیر نخواهد بود.
با بیمه مسئولیت، شركت ها و مؤسسات حمل و نقل می توانند، ضمن اعمال دقت و مراقبت های لازم، با خاطری آسوده مبادرت به حمل و نقل كالا نموده و مسؤولیت ناشی از خسارت های وارده به محمولات مورد حمل را كه اثر خطرهای بیمه شده حادث شده باشد را به آسیا واگذار نمایند. بیمه مسئولیت شركت های حمل و نقل داخلی به صورت قرارداد سالیانه تنظیم می‎شود و نرخ حق بیمه آن نیز نازل است.

قابل توجه بیمه گذاران محترم
حق بیمه بیمه های باربری و مسئولیت شركت های حمل و نقل با توجه به نوع پوشش بیمه ای موردنیاز و نیز نوع كالا و بسته بندی، نوع وسیله و مسیر حمل در بیمه نامه

های باربری وارداتی، صادراتی و حمل داخلی متفاوت است، لذا به بیمه گذاران محترم توصیه می‎شود قبل از هر اقدامی جهت انتخاب پوشش بیمه ای مناسب (با توجه به خطرهایی كه كالا را در مسیر حمل تهدید می‌كند) با كارشناسان مربوطه مشورت نمایند. ضمناً به منظور جلوگیری از بروز هر گونه مشكل احتمالی به هنگام وقوع خسارت، بلافاصله پس از دریافت بیمه نامه و یا قبل از امضای قرارداد، مندرجات آن را از نظر مشخصات و شرایط به دقت مطالعه و در صورت وجود هرگونه مغایرت با موارد درخواست و یا ابهام، مراتب را به واحد صادر كننده اعلام نمایند.

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید


دانلود مقاله در مورد صدور بيمه هاي درمان
قیمت : 59,700 تومان

درگاه 1

Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky