توضیحات

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فراوانی شاخص های استرس اكسیداتیو به دنبال ساكشن لوله داخل نای در بیماران جراحی پیوند عروق كرونر بستری در بیمارستان قلب جماران تهران دارای 8 صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فراوانی شاخص های استرس اكسیداتیو به دنبال ساكشن لوله داخل نای در بیماران جراحی پیوند عروق كرونر بستری در بیمارستان قلب جماران تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فراوانی شاخص های استرس اكسیداتیو به دنبال ساكشن لوله داخل نای در بیماران جراحی پیوند عروق كرونر بستری در بیمارستان قلب جماران تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فراوانی شاخص های استرس اكسیداتیو به دنبال ساكشن لوله داخل نای در بیماران جراحی پیوند عروق كرونر بستری در بیمارستان قلب جماران تهران :




نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

تعداد صفحات :8

زمینه و هدف: بعضی از فعالیت های پزشكی و پرستاری احتمال دارد موجب افزایش تولید رادیكال های آزاد در بیماران شوند. لذا این مطالعه با هدف تعیین فراوانی شاخص های استرس اكسیداتیو شامل گلوتاتیون و گلوتاتیون پراكسیداز به دنبال ساكشن لوله داخل نای در بیماران تحت جراحی پیوند عروق كرونر انجام گرفت.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی، تعداد 35 بیمار پس از عمل جراحی پیوند عروق كرونر و تحت ونتیلاسیون مكانیكی كه نیاز به ساكشن ترشحات ریه داشتند، انتخاب و تحت مطالعه قرار گرفتند. نمونه های خون بیماران در سه مرحله، قبل، بلافاصله و پانزده دقیقه پس از ساكشن ترشحات ریه جمع آوری و سپس مقادیر گلوتاتیون و فعالیت گلوتاتیون پراكسیداز نمونه ها بر اساس روش تیتز و لورنس اندازه گیری شدند.یافته ها: نتایج نشان داد كه میزان گلوتاتیون و فعالیت گلوتاتیون پراكسیداز در فواصل زمانی قبل، بلافاصله بعد از ساكشن و پانزده دقیقه پس از ساكشن دارای تفاوت معنی داری بوده و سیر نزولی دارد (p<0.001).نتیجه گیری: ساكشن لوله داخل نای رویدادی رادیكال زا بوده كه باعث تغییر در مقدار و فعالیت شاخص های استرس اكسیداتیو می گردد. عدم توانایی دفاع آنتی اكسیدانی منجر به استرس اكسیداتیو می شود. لذا تدابیر لازم جهت اصلاح رویداد مذكور بر اساس پژوهش های آتی ضروری به نظر می رسد.
كلید واژه: ساكشن لوله نای، گلوتاتیون، گلوتاتیون پراكسیداز

برای دریافت اینجا کلیک کنید

سوالات و نظرات شما

برچسب ها

سایت پروژه word, دانلود پروژه word, سایت پروژه, پروژه دات کام,
Copyright © 2014 cpro.ir
 
Clicky